BLI BÄST PÅ KUNDMÖTET

DIPLOMUTBILDNING FRAMGÅNGSRIKA SÄLJSAMTAL.

Vill du bli exceptionellt bra på säljsamtal?

Här kan du lära dig att föra det framgångsrika samtalet som gör att du blir en attraktiv samarbetspartner för dina kunder. Som gör att kunden vill göra affär med dig och just dig! Professionella samtal som skapar energi, kreativitet, insikter och som leder till affär.

Du blir ett samtalsproffs som arbetar för att stärka dina kunders- och ditt företags affär!

För att nå framgång inom försäljning behöver du vara grymt bra på att föra samtal. Samtalen ska vara professionella och innehålla en exakt balans mellan vad som är relationsbyggande och ren affärsnytta. Det räcker inte med att bra gå på känsla,  det behövs en tydlig struktur en stomme i riktigt bra samtal. Glöm fokus på avslutsteknik för i den här utbildningen kommer du att bli expert på att knyta ihop affären utifrån samtalsstrukturen.  Kunskaperna du får i utbildningen kommer att stärka dig inom relationer överlag då du kommer gå mot ett coachande förhållningssätt.

AHA-Monica-Capotondi-Ledarskapscoach-Stockholm-2AHA_Monica-Capotondi-Ledarskapscoach-Stockholm-2

Många som träffar kunder har känslan av att de måste driva samtalet hårt men du ska fokusera på att skapa ett ”Aha” inledningsvis. Det är som en pardans där båda behöver komma in i takten. Du behöver skapa ett engagemang som startar upp ett intresse för att vilja dansa med dig. Varför kunden ska lägga tid på dig är en viktig fråga.

HM-Monica-Capotondi-Ledarskapscoach-Stockholm-2

Hur många frågor har du förberett innan du träffar kunden? Hur intresserad är du? Att få till ett ”Hm..” kräver att du ställer rätt frågor som får kunden att komma till insikt och det skapar ytterligare engagemang och du börjar bli riktigt intressant att prata vidare med. Ett ”Hm..” kräver en kraftfull fråga som får kunden att svettas lite då det blir en utmaning. Det är viktigt att vara professionellt utmanande för att göra skillnad!

”Det där var en bra fråga säger kunden”! Då är du nära ett ”Wow”! ”Det där har jag inte tänkte på”! Du har gjort din behovsanalys rätt och du har låtit kunden svettats med intressanta frågor. Nu närmar ni er ett tillstånd där ni tillsammans kreativt jobbar med lösningar. ”Wow”! Det där kan vara intressant låt oss jobba vidare med dessa tankar.

Lets do this! Känns ju grymt! ”Tror verkligen på att vi kan komma fram till en lösning tillsammans”! Yes! ”Det här samtalet har gjort att jag kommit fram till nya tankar och vinklingar säger kunden”! Nu närmar vi oss att knyta ihop affären.

UTBILDNINGENS INNEHÅLL

Utbildningen kommer att innehålla tre olika säljsamtalsmodeller samt grunderna för hur man för coachande samtal. Deltagarna kommer att få lära sig metoderna teoretiskt samt genom mycket praktisk träning.

Hjärnan och försäljning.

Hjärnforskningen har mycket att lära oss och det tar vi upp i utbildningen. Vi kommer lära oss den berömda SCARF-MODELLEN då vetskapen om den kommer gynna säljare i sin kommunikation.

Träning.

Träning kommer att ske tillsammans med de andra deltagarna som är max 6 vid varje utbildning. Målet är att du direkt efter kursen ska kunna applicera de nya kunskaperna praktiskt.

Deltagare.

Max 6 deltagare i varje utbildning då det ska möjliggöra mycket feedback från Monica Capotondi och att deltagarna ska känna sig trygga att testa olika tillvägagångssätt och att få tid till att ge varandra feedback. Alla kan vara med oavsett nivå. Har du hög nivå och lång erfarenhet så kommer du få ut lika mycket som någon som aldrig arbetat med försäljning. Det som är ett krav är att man verkligen vill utvecklas och vara med.  Alla kommer gå från utbildningen med nya insikter och ett nytt sätt att samtala.

Utbildningen är 2 dagar från kl.9-16.30.

Ingen tid för egna pauser och det blir mycket korta pauser då vi prioriterar att fokusera på lärandet. Lättare lunch, nyttiga snacks, smoothies, fika ingår.

Plats.

Atterbomsvägen 42, Fredhäll, Kungsholmen, Stockholm. I den mysiga lokalen vid klipporna i Fredhäll håller vi till. Lätt att ta sig till med tunnelbana, bussar och lätt att finna avgiftsbelagd parkering.

Diplomering.

Diplomering sker dag 2 i form av ett samtalsprov.

Pris.

9500 SEK exkl. moms för företag och inkl. för privatpersoner.

UTBILDNINGSDATUM

VÅREN 2018!

6 tillfällen att välja mellan!

Tider: 9-16.30 båda dagarna.

8-10/2

22-23/2

7-8/3

19-20/3

16-17/4

17-18/5

UTBILDNINGSPROGRAM

IntrosamtalMonicaCapotondi

KOMMUNIKATION

Kommunikation och hur når vi genom bruset. Hur kommunicerar vi å att vi kan få ett engagemang från alla människor. Här kommer vi även in på : beteenden, kroppspråk, utseende och det verbala uttrycket.

icon2

SÄLJARENS ROLL I SÄLJSAMTAL

Vikten av att göra behovsanalys, leda kunden mot ett engagemang, identifiera vad som stärker kundens affär.

icon1

LYSSNANDET

Vi har flera nivåer av lyssnade som en säljare bör utveckla för att kunna prestera på topp.

Vi jobbar med det aktiva lyssnadet.

icon6

COACHANDE SAMTAL

Coachning är en lösningsfokuserad samtalsteknik. Ett coachande förhållningssätt i samtalen kommer att öka träffsäkerheten i kundmöten. Vi går igenom grunderna i coaching.

KUNSKAPEN OM HJÄRNAN OCH SÄLJ

SCARF-Modellen handlar om hur du undviker att sätta människors hjärnor i hotläge och lär oss hur man istället belönar hjärnor. Vi har mycket att lära från hjärnforskningen gällande hur vi kommunicerar med människor.

icon3

FRÅGETEKNIKER

Den viktigaste delen i bra framgångsrika samtal är frågetekniken. Frågor skapar engagemang, kreativitet och relationer. Aha! Hm..Wow! Yes!

Vi går igenom olika frågetekniker som finns och när ni kan använda dem.

Vi skapar ett frågebatteri som du kan använda i ditt dagliga säljarbete.

DE TRE SAMTALSMODELLERNA FÖR FRAMGÅNGSRIKA SÄLJSAMTAL

Som grund kommer utbildningen innehålla tre modeller för exceptionellt bra säljsamtal.

Alla skapar ett eget samtalsmanus som kan användas i det dagliga arbetet.

icon2

SJÄLVLEDARSKAP

Vi går igenom gynnsamma beteenden för en professionell säljare. Hur vi möter andras beteenden utifrån SCARF-modellen. Affärsbeteenden. Framgångsbeteenden. Kroppsspråk, röst, look. Mentala preparationer inför utmaningar. Rutiner i vardagen. Självledarskapet.

icon4

DIPLOMERING

Ett samtalsprov genomförs och diplom erhåller efter godkänt säljsamtal.

Anmälan och villkor.

Fakturan på kursavgiften skickas fem veckor innan kursen startar och ska vara betald före kursstart. I kursavgiften ingår lunch, för- och eftermiddagskaffe, snacks samt kursdokumentation.
Avbokning kostar ingenting fram till fyra veckor innan kursen startar. Om du avbokar dig senare debiteras 25 % av kursavgiften fram till två veckor före kursstart och 50% en vecka innan kursstart. Om du avbokar senare än en vecka innan kursen startar får du betala hela kursavgiften. Ett alternativ till avbokning är att någon annan går i ditt ställe eller att du väljer att använda avgiften till coaching.
Några dagar efter att du har bokat dig, får du en bekräftelse. Fakturan på kursavgiften skickas fem veckor innan kursen startar och ska vara betald före kursstart. Som en extra påminnelse får du en kallelse en vecka innan kursen startar.
Utbildningen håller till på Atterbomsvägen 42 i Fredhäll och det närmaste hotellet är Marriott Courtyard Stockholm och sen kommer Sky Hotel Apartments Stockholm samt First Hotel Fridhemsplan.

Introduktionssamtal.

Det går att boka in ett introduktionsamtal för genomgång av utbildningen. Samtalet kan ske genom fysisk träff eller via skype video alt telefon.

Share Button