BLI MER COACHANDE I SAMTAL MED DINA MEDARBETARE

DIPLOMUTBILDNING FRAMGÅNGSRIKA SAMTAL FÖR LEDARE

Vill du vara den ledaren som medarbetarna blir stimulerade av att samtala med?

Genom den här utbildningen kommer du att bli den ledaren om medarbetarna upplever att de verkligen utvecklas på riktigt med!

Den tydliga, lyssnade, utmanande ledaren som får saker att hända genom kommunikation.

Du kommer attrahera, behålla och utveckla människor i din omgivning bara genom att bli exceptionellt bra på att föra framgångsrika samtal. Klart att det är du som måste prioritera detta i din vardag men här kommer du få verktygen!

Du blir ett samtalsproffs som ökar verksamhetens resultat genom att ta medarbetarna till nya nivåer!

Den här utbildningen kommer göra dig till ett proffs på att föra samtal som leder till att dina medarbetar når framgång.  Vi kommer att jobba med hur man coachar och använda den metodiken i utbildningen. Att utveckla ett coachande ledarskap kan endast göras genom olika samtalsstrukturer. Fokuset kommer ligga i hur dina medarbetare själva får finna lösningar på problem genom ditt coachande ledarskap.

Att föra framgångsrika samtal som ledare innebär:

  • att du arbetar med frågor som stimulerar medarbetare till att bli kreativa och nytänkande.
  • att du skapar en trygghet genom att du tillåter ett öppet samtalsklimat.

Vi människor har stor behov av att bli sedda och med det menar vi att vi vill att våra ledare ska vara delaktiga i vad vi gör men inte gå in aktivt utan mer stimulera och utmana genom frågor om leder till resultat.

Du får de verktyg och den träning du behöver för att bli exceptionellt bra på att föra coachande samtal!

 

Lyssna gärna på mitt Podcast avsnitt från i somras som handlar om lyssnade förhållningssätt.

MONICA CAPOTONDIS SAMTALSLÖFTEN.

Processen är skapad av Monica och garanteras i alla samtal

på PLATSEN FÖR FRAMGÅNGSRIKA SAMTAL.

Det handlar om att skapa insikter, engagemang, lösningsfokus

och motor till att vilja nå önskade resultat.

Den här är anpassade för ledare!

 

AHA-Monica-Capotondi-Ledarskapscoach-Stockholm-2AHA_Monica-Capotondi-Ledarskapscoach-Stockholm-2

Aha! Visar att du för ett samtal som

skapar insikter och att den som kommunicerar

med dig har fått fatt på något nytt.

HM-Monica-Capotondi-Ledarskapscoach-Stockholm-2

Hm… är när du ställt en fråga som lämnar

eftertanke. Hm..kan ske under en längre tystnad

och här är det viktigt att våga stanna i det.

Hm..betyder att din samtalspartner letar efter

ett svar som kanske kommer vara

nytt för denne.

”Wow”! ”Det där har jag inte tänkte på”!

Nu närmar ni er ett tillstånd där ni tillsammans

kreativt kan börja jobbar med lösningar.

”Wow”! Det där kan vara intressant låt oss jobba

vidare med dessa tankar. Som ledare är det viktigt att inte

ryckas med här för det är fortfarande medarbetaren

om ska prestera mest och du kan rent energimässigt stötta.

Lets do this! Känns ju grymt! ” Yes!

”Det här samtalet har gjort att jag kommit

fram till nya tankar och vinklingar”!

Nu är det aktion som gäller och du som ledare

bestämmer tillsammans med medarbetaren

hur ni ska följa upp och vilket resultat

som du kan förvänta dig.

UTBILDNINGENS INNEHÅLL

 

Utbildningen kommer att innehålla två samtalsmodeller samt grunderna i hur man för coachande samtal.  Deltagarna kommer få lära sig alla metoder teoretiskt samt praktiskt genom mycket träning.

Hjärnan och ledarskap.

Vad hjärnforskningen har att lära oss kommer vara en stor del av kursen. Vi kommer lära oss den berömda SCARF-Modellen och även träna på den.

Träning.

Träning kommer att ske tillsammans med de andra deltagarna då målet med utbildningen är att alla deltagare direkt efter utbildningen ska kunna använda de nya kunskaperna.

Deltagare.

Max 6 deltagare på varje utbildning för att det ska finnas utrymme för mycket individuell träning och feedback. Det kommer vara en stimulerande, trygg och tillåtande miljö. Du som redan har väldigt hög kompetens inom ledarskap kommer att få ut lika mycket som någon som inte har erfarenhet av ledarskap. Alla kommer att gå ifrån utbildningen med nya insikter och ett nytt sätt att samtala. Man behöver inte vara en formell ledare.

Utbildningen är 2 dagar från kl.9-16.30

Lättare lunch, fika och nyttiga snacks och smoothies ingår. Vi jobbar hela dagarna med utbildningen så inga egna pauser kommer att finnas.

Plats.

Atterbomsvägen 42, Fredhäll, Kungsholmen, Stockholm.

Diplomering.

Diplomering sker dag två. Ett diplomering sker i form av ett samtalsprov.

Pris.

9 500 Sek exkl moms för företag och inkl moms för privatpersoner.

Utbildningsdatum våren

2018.

15-16/2 kl-9-16.30

26-27/4 kl.9-16.30

7-8/5     kl-9-16.30

UTBILDNINGPROGRAM

CHEFEN, LEDAREN OCH COACHEN

Vi går igenom de olika rollerna och vad det innebär när man för samtal. När är man chef, ledare och coach.

KOMMUNIKATION

Vad är kommunikation och hur man når fram i bruset.

SAMTALSMETODIK

Vad är samtal och hur ser olika metoder för samtal ut.

DEN LYSSNADE LEDAREN

Vad är ett lyssnade? vi går igenom de fyra olika nivåerna av lyssnade.

KONSTEN ATT STÄLLA FRÅGOR

Det finns olika typer av frågetekniker och utifrån lektionen så skapar deltagarna frågemanus.

COACHANDE FÖRHÅLLNINGSSÄTT

Coaching bygger på synsättet att människor har stora utvecklingsmöjligheter och att coachen och den som coachas är jämlikar. Hur vi skapar känsla av egenkraft och engagemang genom detta förhållningssätt.

HORMONER

Hormoner är av stor vikt och genom hur vi utövar våra relationer med människor så kan vi också påverka att de goda hormonerna ökar samt att de hormoner som påverkar oss negativt balanseras. Att för framgångsrika samtal är en stor påverkansfaktor på våra hormoner.

SCARF-MODELLEN

SCARF-MODELLEN har skapats av David Rock och utgår i från vad hjärnforkningen visar. Att förstå denna modell är av största vikt för ledare som vill föra framgångsrika samtal. Kan man ta hänsyn till SCARF så ger man medarbetar precis allt det kan önska.

HJÄRNAN

Att vi har så många negativa tankar som får oss att fly från det vi önskar är en av ledarens största utmaningar. Att förstå hur vår hjärna fungerar är en förutsättning om man ska lyckas med framgångsrika samtal.

TRÄNING

Varje del i utbildningen kommer att tränas på och räkna med att 60% av tiden kommer att gå till träning. När du går från utbildningen ska du kunna omsätta det du lärt dig direkt i praktiken.

DIPLOMERING

Dag två på slutet kommer ett diplomeringspass att genomföras. Varje deltagare ska kort demonstrera ett samtal.

Anmälan och villkor.

Fakturan på kursavgiften skickas fem veckor innan kursen startar och ska vara betald före kursstart. I kursavgiften ingår lunch, för- och eftermiddagskaffe, snacks samt kursdokumentation.
Avbokning kostar ingenting fram till fyra veckor innan kursen startar. Om du avbokar dig senare debiteras 25 % av kursavgiften fram till två veckor före kursstart och 50% en vecka innan kursstart. Om du avbokar senare än en vecka innan kursen startar får du betala hela kursavgiften. Ett alternativ till avbokning är att någon annan går i ditt ställe eller att du väljer att använda avgiften till coaching.
Några dagar efter att du har bokat dig, får du en bekräftelse. Fakturan på kursavgiften skickas fem veckor innan kursen startar och ska vara betald före kursstart. Som en extra påminnelse får du en kallelse en vecka innan kursen startar.
Utbildningen håller till på Atterbomsvägen 42 i Fredhäll och det närmaste hotellet är Marriott Courtyard Stockholm och sen kommer Sky Hotel Apartments Stockholm samt First Hotel Fridhemsplan.

Introduktionssamtal.

Det går att boka in ett introduktionsamtal för genomgång av utbildningen. Samtalet kan ske genom fysisk träff eller via skype video alt telefon.

Share Button